Monday 9 May 2011

Selamat Hari Ibu buat ibu ku tersayang :)



Hundreds of dewdrops to greet the dawn,
Hundreds of bees in the purple clover,
Hundreds of butterflies on the lawn,
But only one mother the wide world over.
~George Cooper

      Assalamualaikum..
                      Entri ku kali ni pulak pasal mother's day yg baru je lepas semalam.. 
Mak aku sebenar nya bukan tahu pun hari ibu semalam..lagi pun dia jenis x kisah pasal sambutan2 ni..
tapi dia mcm pelik sikit bila tengok aku masak kan kek belang2 untuk dia..sbb aku tau mak aku ni jenis 'makan mata' dulu dari rasa nya..hehehe.. jadi bila dia tengok kek tu dah masak..belum aku sempat hias n buat wording..dia dah kata.."boleh mak makan?'.. aku senyum ngan cakap..potong ar.. jadi kek aku tuh kosong tanpa hiasan pun..

Sebagai anak, rasa nya kita semua pun mesti pernah buat salah ngan ibu kita kan. macam aku gak.. banyak benda yg x patut aku buat.. tapi x patut aku tuh bersebab..sebab aku tau kalau dia tau aku nak g travel.. mesti dia bising ngan report ngan ayah aku punya..

Kerja paling giler yg aku pernah buat bila aku g Bali ngan kawan baik ku Zuha..tanpa bagi tau dia.. bukan apa.tiket dah beli hotel dah booking..tetiba aku pakai keta lak.. dah ar guna duit dia wat downpayment.. lagi aku mau g jalan ke.. lama aku fikir sebenar nya.. dah x nak pegi pun ada..tapi aku x boleh penting kan diri.. kawan ku tu macam mana..

Jadi sebelum aku pergi Bali.. aku dah wasiat kan dah kat adik lelaki ku.. apa2 terjadi ngan aku nanti, at least dia tau.. so nak di jadikan cerita.. sehari sblm aku g.. tangan ku terkena pisau... 3 jari habis luka..teruk sampai kena bandage..tu pun berdarah2 lagi masa g Bali.. kapal terbang botak tayar pulak.. adus.. kena lagi tunggu 1 jam.. tu lah. x minta restu lagi ngan mak ayah..

kalau ikutkan baru bulas lepas aku bg tau mak aku yg aku dah ke Bali.. terkedu dia.. aku rasa bersalah giler.. nasib baik passport ku x di minta .. kalau x.. errr.. habis ar program aku utk masa2 mendatang nih..

"Mak, kakna minta maaf kalau selama ni kakna suka buat mak susah hati.. bukan apa,kadang2 kakna kena sorok kan untuk kepentingan semua orang, tapi percaya lah.. kakna x akan buat benda yg salah dr segi undang2 dan agama.. dan Terima Kasih sebab bawa kakna g Haji 2008/2009.. banyak benda yg dah mengubah kakna selepas balik di Haji tu.. Terima kasih Mak".



P/S: nak tengok gambar mak aku ada kat entri Haji.. gambar bunga ni dia tanam kat depan rumah..ni diantara bunga2 yg dia syg :)

Beb, sorry.. gua terpaksa buat entri sedih pulak kali ni.. :)

Ma as salamah ilal liqa'

2 comments:

  1. Owner pupuchik.com datang menyinggah di pagi hari :] Tak boleh tidur, asyik batuk now and then je.

    And maybe agak terlambat untuk ucapkan ini, but HAPPY MOTHER'S DAY!

    ReplyDelete